Står du overfor at skulle skifte mobilselskab? Så er der nogle ting, som du bør være opmærksom på, inden dit skifte. Hvad det helt konkret er, kan du blive meget klogere på her.

Hvorfor vil jeg skifte?

Inden du kigger dig om efter dit nye mobilselskab, skal du gøre op med dig selv, hvorfor du gerne vil væk fra dit nuværende mobilselskab. Var de for dyre, var servicen for dårlig eller hvad var galt? Ved at tænke over det, bliver du nemlig klogere på, hvad dine prioriteter er i forhold til valg af mobilabonnement. Det giver dig noget konkret, når du skal finde dit nye selskab.

Hvilke behov har jeg?

Efterfølgende skal du finde frem til, hvad dine behov helt konkret er. Ellers kan det være lige så svært at finde et mobilabonnement, som at finde en nål i en høstak. Du skal have noget konkret at gå ud fra. Der er nemlig så mange forskellige abonnementer på markedet, at det hurtigt kan blive forvirrende. Tjek dine gamle mobilregninger og se, hvor meget tale og data, du bruger. Tænk også over om du ønsker en streamingtjeneste med i dit abonnement. Betaler du for eksempel for Spotify, kan der muligvis gemme sig en besparelse ved at betale det over dit mobilabonnement. Mange mobilselskaber tilbyder også abonnementer på bogtjenester.

Undersøg markedet for mobilselskaber

Når du har fundet dine behov, skal du i gang med at trimme markedet for forskellige abonnementer og mobilselskaber. Det kan være svært at vide, hvor man skal starte. Til det findes der hjemmesider, der samler de mest populære telefonabonnementer og mobilselskaber i en overskuelig guide. Her vil du hurtigt kunne søge ud fra nogle forskellige kriterier, og det kan gøre, at du hurtigere finder vej til dit nye abonnement. Sørg altid for at være grundig i din research. Ofte er det de nye og lidt mindre selskaber, der tilbyder de helt billige abonnementer.

Hvad siger de nuværende kunder?

Inden du beslutter dig helt, bør du altid tjekke op på, hvad mobilselskabets nuværende kunder har at sige om selskabet. Hvordan er kundeservicen og hvad med dækningen? Tjek deres Facebook side og deres Trustpilot. Her vil du hurtigt kunne spotte et mønster.

Sidste skridt – bestillingen

Nu skulle du gerne have fundet dit nye mobilselskab. Nu skal du blot bestille dit nye abonnement. Husk altid at tjekke op på, om du har binding på dit nuværende abonnement. Der er jo ingen grund til at betale for 2 abonnementer på samme tid. Vær ligeledes opmærksom på, hvor lang din opsigelse er. Når du har bestilt vil dit nye selskab sørge for nummeroverflytningen fra dit gamle mobilselskab. Du vil så modtage et SIM-kort med posten, som du så skal sætte i. Alt dette vil du blive guidet i.